استراتژی بازاريابي كمين

جلب‌توجه مستقیم و غیرمستقیم یک محصول را بازاریابی کمین می‎گویند که شما می‌توانید پیدایش و رواج اصلی آن‌را از سال ۲۰۱۰ در نظر بگیرید. البته به‌صورت غافلگیرانه این نوع بازاریابی می‌تواند برند و محصول را به نمایش بگذارد و ویژگی‌های محصول را به‌شکل کاملا غیرمحسوس بیان کند. به خاطر داشته باشید خلاقیت از جمله معیارهای اصلی این‌گونه بازاریابی محسوب می‌شود که اصولا بسیاری از شرکت‌ها در مقابل شرکت رقیب خود از این بازاریابی استفاده می‌کنند.

عدم پرداخت هزینه بالای تبلیغاتی یکی از مزیت‌های اصلی بازاریابی غافلگیرانه به حساب می‌آید که توانسته این بازاریابی را به‌عنوان یک روش بازاریابی کاربردی به افراد بشناساند.یکی از مزیت‌های اصلی و استانداردهای فوق‌العاده بازاریابی غافلگیرانه و یا کمینی این است که به هیچ‌عنوان قصد ندارد که بخواهد مشتریان را به اجبار به خرید محصول راضی کند، تنها در قالب یک پیشنهاد محصولات خود را معرفی می‌کند. انواع بازاریابی غافلگیرانه را شما در دوگروه مستقیم و غیرمستقیم می‌توانید قرار دهید.

استراتژی بازاريابي كمين2
استراتژی بازاريابي كمين2

عدم نیاز به حامی مالی در بازاریابی کمین

شرکت شما چنان‌چه حامی مالی ندارد به هیچ‌عنوان جای نگرانی برای تبلیغات نیست. توصیه ما به شما این است که از بازاریابی کمین استفاده کنید و تنها کافیست به جای داشتن اسپانسر، هوش و خلاقیت خود را به عنوان اسپانسر اصلی شرکت در مسیر بازاریابی جهت تبلیغات با بازدهی بالای محصولات خود به کار گیرید. البته شما اگر با رسانه‌های ارتباطی آشنایی کامل داشته باشید، برگ برنده در دستان شماست.  به راحتی می‌توانید در فضای اجتماعی از بازاریابی غافلگیرانه به نحو احسن استفاده کنید.

مهارت‌های خاصی را در بازاریابی غافلگیرانه نباید از یاد برد مانند تجزیه و تحلیل اطلاعات که مهمترین عامل برای پیروزی در این نوع بازاریابی محسوب می‌شود و به هیچ‌وجه نباید از این مهارت غافل شد. به همین دلیل است که ما وجود خلاقیت را یکی از فاکتورهای اساسی در انتخاب بازاریابی غافلگیرانه مطرح می‌کنیم. البته زمانی‌که شما بدانید دقیقا چه موارد و معیارهای اصولی می‌تواند در افراد انگیزه ایجاد کند تا به خرید و تیهه محصول شما روی بیاورند،این ابتکار عمل باعث می‌شود تا شما بتوانید به یک سود قابل قبول در بازاریابی غافلگیرانه برسید.

استراتژی بازاريابي كمين1
استراتژی بازاريابي كمين1

سخن پایانی

افراد که به بازاریابی کمین می‌پردازند، باید قدرت تحلیل‌گری بسیار بالایی داشته باشند و به همین دلیل، وجود مدرک لیسانس بازاریابی از جمله مدارک مهم برای بازاریابی غافلگیرانه محسوب می‌شود و بدین‌ترتیب، سنجیدن موقعیت و تحلیل ذهنیت افراد در چارچوب قوانین ریاضی مهم‌ترین فعالیتی است که که در این نوع بازاریابی به آن پرداخته می‌شود و تحلیل‌گر با تفسیر دیدگاه مخاطب از یک برند و محصول این قدرت را دارد که به فروش محصولات برند مورد‌نظر به شکل کاملا زیرکانه اقدام کند.  زمانی‌که مشتری نیاز و کاربرد خود را در یک محصول پیدا کند، صددرصد به خرید محصول هرچه سریع‌تر اقدام می‌کند. به‌همین دلیل است که تحلیل‌گری یکی از شغل‌های بسیار پربازده در عصر امروز به حساب می‌آید و بسیار جای پیشرفت و ترقی دارد. در بازاریابی غافلگیرانه یکی از ارکان و معیارهای مهم صددرصد تحلیل‌گری سنجیده است که باعث پیشرفت در این نوع بازاریابی در کنار خلاقیت افراد می‌شود