مرحله به مرحله شمع سازی درخانه

مرحله به مرحله شمع سازی درخانه را شما می توانید همراه با شمع دیان دنبال کنید که با این نوع آموزش شمع سازی که یکی از هنرهای فوق‌العاده به حساب می‌آید، شما به صورت اجمالی می توانید از این آموزش استفاده کنید.

امروزه از شمع به عنوان جلوه تزئینی آن استفاده می‌کنند که شما چنانچه لوازم مورد نیاز را در اختیار داشته باشید، به راحتی می توانید انواع گوناگون شمع را مورد استفاده قرار دهید.

در این مقاله با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله شمع سازی را درخانه را بتوانید آموزش ببینید؛ چراکه ابزار و لوازم خاصی مورد نیاز نیست و تنها به مقداری پارافین، فیتیله شمع و شیشه های متفاوت مانند شیشه سس و یا مربا نیاز دارید. به همین راحتی لوازم محیا می شود.

1
1

چگونه شمع سازی را در خانه شروع کنیم؟

شما لوازمی مانند انواع قالب، رنگ و عطر را می توانید جزء لوازم مورد نیاز برای ساخت شمع در خانه مد نظر داشته باشید. اما اگر قادر به خرید انواع قالب و رنگ و عطر نیستید، همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد، تنها با وجود مقداری پارافین جامد، فیتیله و شیشه های گوناگون موجود در بازار می توانید آموزش مرحله به مرحله شمع سازی را درخانه را آغاز کنید.

در ابتدای کار شما بهتر است مقداری پارافین را بر روی یک حرکت کاملا غیر مستقیم و ملایم آب کنید تا بعد از ذوب شدن بتوانید از آن استفاده کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که حرارت مستقیم صددرصد برای مرحله به مرحله شمع سازی در منزل پارافین شما را می سوزاند. به هیچ عنوان بیشتر از دمای ۹۰ درجه را شما نباید برای پارافین در نظر بگیرید.

با حرارت غیر مستقیم سعی کنید پارافین را با قاشق هم بزنید تا به راحتی ذوب شود که در مرحله بعدی فیتیله مورد نظر که به آن اشاره شد را شما باید دو برابر بیشتر از یک شیشه مورد استفاده قرار دهید.

البته بهتر است شما از یک تکه چسب برای فیکس کردن قالب نیز در مرحله به مرحله شمع سازی درخانه استفاده کنید. بعد از خنک شدن پارافین شما اضافه فیتیله را قیچی بزنید. به همین راحتی شمع شما آماده می شود.

2
2

برای مرحله به مرحله شمع سازی درخانه به چه قالبی نیاز است؟

شمع دیان به شما توصیه می کند تا مرحله به مرحله شمع سازی را در خانه سعی کنید با استفاده از انواع قالب های پلاستیکی، شیشه ای و فلزی تجربه کنید؛ چرا که جنس فیتیله باید از کتان باشد تا بتوانید ضخامت و نازکی آن را مشخص کنید.

شما زمانی که استارت مرحله به مرحله شمع سازی درخانه را بزنید به راحتی می توانید انواع گوناگون شمع های مختلف دیگر را در شکل های متفاوت و متنوع مورد استفاده قرار دهید. حتی بسیاری از شمع های ژله ای به راحتی ساخته می‌شوند که شما می‌توانید در آموزش های بعدی که ما به شما ارائه می دهیم با طرز ساخت شمع ژله ای نیز آشنا شوید.

مرحله به مرحله شمع سازی درخانه باعث می شود تا شما اعتماد به نفس خود را به دست آورده و بتوانید به راحتی انواع شمع را با اقلام و لوازم بسیار پیش پا افتاده و کم هزینه تهیه کنید. این چنین مطمئن می شوید که هیچ گونه مواد سمی و سرب دار در داخل شمع استفاده نشده است.

با سلیقه هر چه تمام تر می توانید شمع مورد نظر خود را تزیین کنید. بسیاری از پارافین های قالبی، ژله ای، کریستالی و پولکی در بازار موجود هستند و یا می توانید از این فروشگاه آنلاین و اینترنتی به خرید آن اقدام کنید.

2
2

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را به صورت مرحله به مرحله شمع سازی درخانه آشنا کردیم؛ چرا که بدون هیچ اغراقی شمع سازی یکی از بهترین و هنرمندانه ترین فعالیت هایی است که شما می توانید احساس آرامش را در حین انجام کار احساس کنید. شمع دیان با افتخار این آموزش را به شما تقدیم می کند تا بتوانید با لوازمی که حتی می توانید از این فروشگاه آنلاین تهیه کنید، ساعات خوشی را در دنیای فانتزی خود برای ساخت شمع تجربه کنید. ساختن وسایل اینچنینی مانند ششم صددرصد می‌تواند برای روحیه شما نیز بسیار مفید باشد؛ چراکه استفاده از شمع امروزه بسیار رایج شده است.