موثرترین راه های پاک کردن پارافین شمع کدامند؟
پارافین شمع چگونه پاک می شود؟

پارافین شمع چگونه پاک می شود؟ این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید. همه ما می دانیم که شمع ها یکی از آن وسایل خاص و آرامش بخشی هستند که تقریبا در هر خانه ای یافت می شود. شاید دیده باشید که لکه های شمع بر روی اشیاء مختلف ریخته شده است.

گاهی اوقات قطره های خشک شده پارافین شمع دیان روی میزها، سفره ها، شمعدان ها یا لباس هایی ایجاد می شود که تمیز کردن آنها غیرممکن به نظر می رسد. جای نگرانی نیست چون اگر بدانید پارافین شمع چگونه پاک می شود به راحتی می توانید لکه های شمع شرکت دیان کالا را از بین ببرید. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین روش های پاک کردن پارافین شمع دیان آشنا کنیم که به شما کمک می کند تا وسایل خود را تمیز نگه دارید.

 

موثرترین راه های پاک کردن پارافین شمع کدامند؟

موثرترین راه های پاک کردن پارافین شمع کدامند؟

بیشتر افراد تمایل دارند تا شمع را برای مناسبت های مختلف مورد استفاده قرار دهند. به دلیل اینکه با استفاده از شمع ها محیط اطراف به خوبی روشن می گردد. با وجود این زمانی که موم شمع شرکت دیان کالا به طور تصادفی روی سطوح مختلف ریخته می شود لکه های ناخوشایندی به وجود می آید. بدون شک پس از اینکه متوجه شدید پارافین شمع چگونه پاک می شود دیگر از لکه های شمع باقی مانده روی سطح نمی ترسید. روش های از بین بردن پارافین و آثار شمع شامل گرم کردن، سرد کردن، استفاده از اتو و اسپری‌های حاوی هوای فشرده می شود.

بگذارید پارافین خنک شود

بگذارید پارافین خنک شود

پارافین شمع چگونه پاک می شود؟ با روش سرد کردن، هدف سفت شدن موم می باشد. برای سفت شدن پارافین شمع دیان می توانید آن را در فریزر قرار دهید. از طرفی خنک شدن شمع از جابجایی و انتقال موم به قسمت های دیگر جلوگیری می کند. همچنین خنک شدن پارافین کمک می کند تا تراشیدن و به شکل پوسته پوسته درآوردن باقی مانده شمع و از بین بردن لکه ها از سطوح آسان تر شود. برای تراشیدن و جدا کردن شمع شرکت دیان کالا از روی سطح باید از یک ابزار تیز استفاده نمایید.

پارافین شمع را گرم کنید

پارافین شمع را گرم کنید

در جواب به سوال پارافین شمع چگونه پاک می شود می توان گفت یکی دیگر از راه های موثر برای تمیز کردن شمع دیان گرم کردن آن است. به عنوان مثال می توانید سشوار را روی سطح مورد نظر قرار دهید تا حرارت آن پارافین را ذوب کند و لکه به راحتی پاک شود. هنگامی که لکه شمع نرم شد می توانید موم را از روی سطح با دستمال کاغذی تمیز کنید. همچنین می توان آن را با اجسام تیز مانند چاقو از سطوح جدا کرد. البته این روش برای تمیز کردن شمع شرکت دیان کالا از پارچه مناسب نیست. زیرا روش گرم کردن می تواند لکه ذوب شده را به قسمت های دیگر پارچه منتقل کند.

از اتو و پارچه استفاده کنید

از اتو و پارچه استفاده کنید

پارافین شمع چگونه پاک می شود؟ استفاده از اتو یکی از موثرترین روش ها برای پاک کردن موم از پارچه و لباس است. در این تکنیک کافی است یک پارچه یا کاغذ ضخیم روی اتو داغ  گذاشته و سپس اتو را روی لکه قرار دهید. توجه داشته باشید که اندازه پارچه باید بزرگتر از لکه باشد و آن را به خوبی بپوشانید. این باعث می شود لکه شمع ذوب شود و به پارچه جدید بچسبد. برای جلوگیری از سوختن و پخش شدن شمع، به طور دوره ای پارچه را بردارید و روند کار را بررسی کنید. زیرا اگر موم کاملا به پارچه بچسبد و آن را عوض نکنید، پارافین ذوب شده و به قسمت های دیگر پارچه پخش می شود. در مرحله آخر مقداری مایع ظرفشویی را روی باقی مانده پارافین بریزید و با دست بشویید تا لکه کاملا پاک شود.

اسپری هوای فشرده

از اسپری هوای فشرده در ناحیه مورد نظر استفاده کنید

پارافین شمع چگونه پاک می شود؟ برای از بین بردن لکه های کوچک پارافین روی سطوحی مانند میز، کابینت و سطوح نرم مانند چرم، نبوک و جیر می توانید از اسپری هوای فشرده استفاده کنید. زیرا هوای فشرده پارافین را جامد و سرد می کند. پس از دمیدن هوا در پارافین بلافاصله لکه سفت می شود و می توانید راحت تر آن را پاک کنید. این کار را تا زمانی که پارافین باقیمانده به طور کامل حذف شود تکرار کنید. در مرحله آخر با یک دستمال مرطوب سطح را پاک نمایید.

سخن پایانی

دانستن اینکه پارافین شمع چگونه پاک می شود یکی از مهم ترین نکات استفاده از انواع شمع های تزئینی بدون استرس و ناراحتی است. در این مطلب روش های از بین بردن پارافین شمع دیان را بیان کردیم. بهترین زمان برای تمیز کردن شمع زمانی است که مواد شمع تازه می باشد. بنابراین باید پارافین ریخته شده روی یک شی یا فرش، قالیچه و غیره را فورا تمیز کنید. برای مثال اگر پارافین شمع شرکت دیان کالا روی فرش یا لباس ریخته شد اجازه ندهید سفت شود و خیلی سریع برای تمیز کردن آن اقدام نمایید.