آموزش ساخت شمع شناور
شمع شناور

شمع ها انواع مختلفی مثل وارمر، شناور، ژورنالی، استوانه ای و غیره دارند که هر کدام را با توجه به زمان و مکان مختلف می توان استفاده کرد.

در زمان های گذشته که هنوز برق اختراع نشده بود مردم برای روشن کردن منازل و یا در هنگام راه رفتن درشب از شمع استفاده می کردند.

به همین دلیل همیشه شمع ها نماد روشنایی و آرامش در بین افراد بوده است.امروزه از شمع ها به عنوان یک کالای دکوری در دیزاین منزل، تزئین در مناسبت ها و مجالس و یا حتی در محل کار نیز استفاده می شود.

با توجه به این که امروزه شمع ها طرفدار های خاص خود را دارند، هنر شمع سازی بسیار در بین افراد محبوب شده است.

شما می توانید از این هنر زیبا برای سرگرمی شخصی و یا کسب درآمد استفاده کنید.

شمع شناور

مواد لازم برای شمع سازی

از آن جایی که کار شمع سازی نیاز به مواد و متریال خاصی ندارد شما می توانید این کار در منزل به راحتی انجام دهید.

مواد و وسایلی که برای ساخت انواع شمع مورد نیاز است عبارتند از: پارافین، اسید استئارین، فیتیله، قالب، رنگ، عطر شمع و میله فیتیله.

شما می توانید شمع های مختلفی مثل شمع شناور، وارمر، استوانه ای، ژورنالی و .. را با همین مواد و استفاده از قالب های متفاوت به راحتی در منزل تولید کنید.

شمع شناور1

روش ساخت شمع

اصولا مراحل ساخت تمام شمع ها با هم یکسان هستند، به غیر از شمع های شناور. در خصوص این مدل شمع ها باید بدانید که از قالبی استفاده کنید اولا سایز کوچکی داشته باشد و ثانیا انتهای آن کم قطر تر از سر قالب بوده، در غیر این صورت روی آب شناور نخواهد شد.

در این متن با روش معمول ساخت شمع ها به صورت مختصر آشنا خواهیم شد.

مرحله اول اسید استئارین را به روش بن ماری ذوب می کنیم؛ بعد به آن مقدار مورد نیاز از پارافین را اضافه کرده، در مرحله بعد قالب مورد نیاز را انتخاب و مواد را به آن اضافه می کنیم.

در این قسمت باید بگذارید که پارافین ها سرد شود و فرورفتگی در مرکز آن اتفاق بیفتد و بعد از آن یک مقدار دیگر از پارافین گرم شده را مجددا به آن اضافه می کنیم تا سطح قالب یک دست شده و می گذاریم در یک جای سرد پارافین خنک شود.

توجه داشته باشید که برای سرد کردن پارافین از فریزر استفاده نکنید که در این صورت بعد از یخ زدایی پارافین ترک خواهد خورد.

در آخر با یک میله مخصوص وسط آن را سوراخ کرده و فیتیله را عبور می دهید. به همین راحتی شمع شما آماده است.

شما می توانید با شرکت در کلاس های شمع سازی یا استفاده از ویدئو های شمع سازی به راحتی مشغول به انجام این کار شوید.

آموزش ساخت شمع شناور

کاربرد شمع های مختلف

امروزه افراد از شمع ها در مکان های مختلف و مناسبت های گوناگون استفاده می کنند و به یک اکسسوری ویژه مخصوصا در دیزاین مکان های مدرن تبدیل شده است. در این جا به یک سری از کاربرد های مدل های مختلف شمع می پردازیم.

شمع شناور که یکی از انواع پرطرفدار شمع ها به شمار می آید تقریبا در دیزاین دکور های مناسبتی مثل عروسی، ولنتاین، سفره هفت سین و تولد کاربرد دارد.

این شمع ها را اصولا در تنگ های آب در کنار گلبرگ زیبا قرار می دهند.

شمعهای ژورنالی که بیشتر برای هدیه دادن یا دکور منازل استفاده می شود و بیشتر جنبه زینتی داشته و کمتر کسی از این مدل شمع ها برای روشنایی استفاده می کند.

شمع  استوانه ای که به طور کل یکی از پرکاربرد ترین مدل ها به شمار می رود که که از رنگ ها و سایز های مختلف آن در مناسبت ها و دیزاین های مختلف استفاده می شود.

شمع وارمر که مثل مدل استوانه ای به شدت پرطرفدار بوده و بسیار در تزئین میز های مناسبتی و یا حتی کاربرد های روزمره در بین افراد استفاده می شود.

از این مدل شمع ها حتی برای گرم نگه داشتن ظروف سرو غذا نیز استفاد می شود.

سخن پایانی

همانطور که در متن بالا گفته شد شمع ها امروزه کاربرد وسیعی دارند و تبدیل به یک عنصر مهم در دیزاین دکور منازل، مناسبت ها و مکان های مختلف می باشند. شما می توانید با تهیه چند شمع، منزل و یا محل کار خود را به یک فضا با دیزاین مدرن تبدیل کنید.

شما می توانید به راحتی با تهیه مواد اولیه و وسایل شمع سازی که امروزه در فروشگاه های حضوری و مجازی در دسترس هستند، و ساخت شمع برای خود یک سرگرمی فوق العاده ایجاد کنید و یا اینکه با شناخت بازار این هنر، از این طریق به کسب درآمد مشغول شوید.

اصولا مراحل ساخت انواع شمع ها یکسان است و فقط در پروسه ساخت یک سری از شمع ها مانند شمع شناور باید نکات خاصی را برای گرفتن بهترین جواب رعایت کنید.