شمع آغوش
شمع ژورنالی

علاقه افراد به استفاده از شمع های ژورنالی بر می گردد به زمان های گذشته که مردم از این کالا برای روشنایی استفاده می کرده اند؛ به همین دلیل شمع ها به انسان ها حس امنیت همراه با آرامش می دهد.

امروزه از شمع ها حتی برای دریافت حس مثبت و دور کردن انرژی منفی از محیط و پاکسازی بدن نیز استفاده می شود.

به همین دلیل شمع ها در تزئین دکور های مدرن بسیار کاربرد دارد. حتی امروزه برای هر مکان و یا مناسبت خاص یک طرح ویژه ای از شمع ها وجود دارند که شما می توانید با یک انتخاب هوشمندانه یک دکور زیبا را خلق کنید.

انواع مختلف شمع ها عبارتند از شمع های ژورنالی، شناور، وارمر، استوانه ای ، مکعبی و غیره. که هر کدام از این مدل ها را می توان با قالب های متفاوت و با رنگ و اسانس مختلف تولید و یا خریداری کرد.

انواع وکاربرد مختلف شمع ها

انواع وکاربرد مختلف شمع ها

همانطور که گفته شد شمع ها در مدل های بسیار متفاوتی در بازار موجود هستند.

در این متن با یک سری از این مدل ها و کاربرد آن ها آشنا می شویم.

مدل ژورنالی، همانطور که از نامش پیداست در شکل ها و طرح های متفاوتی تولید می شود.

می تواند یک شخص معروف باشد یا حتی مجسمه یک گوزن. این مدل شمع اکثرا جنبه دکوراتیو داشته و کمتر از ویژگی روشنایی آن استفاده می شود.

اغلب از این مدل به عنوان اکسسوری منزل و یا تزیین میز مراسمات استفاده می شود و حتی گاها یک سری از این مدل را می توانید به عزیزانتان نیز هدیه بدهید.

شمع شناور که بسیار پر طرفدار است و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

تصویر یک شمع داخل یک تنگ بلور همراه با گل های خاص می تواند بسیار آرامش بخش باشد. اصولا از این مدل شمع ها برای تزئین میز ولنتاین، عروسی، تولد و یا سفره هفت سین استفاده می شود.

شمع های استوانه ای که از پر مصرف ترین شمع ها به شمار می رود و جنبه بسیار کاربردی دارد که ساده و در عین حال شیک است؛ از این مدل شمع می توانید در هر مکان و یا مراسمی به راحتی استفاده کنید.

شمع رز رو آبی

مواد و متریال شمع سازی

برای شمع سازی فارغ از این که چه مدل شمعی مد نظر شماست؛ مواد و متریال یکسانی مورد نیاز است.

شما برای ساخت شمع باید از پارفین، فیتیله، اسید شمع، قالب و در صورت تمایل رنگ و اسانس استفاده کنید.

بسیار راحت می توانید با استفاده از قالب، رنگ و اسانس های مختلف انواع اقسام مدل شمع ها را تولید کنید و حتی اگر تمایل دارید می توانید با فرا گرفتن این هنر، یک کسب و کار خانگی برای خود ایجاد کرده و از این راه به کسب درآمد مشغول شوید.

یکی از مدل هایی که امروزه بسیار در بین افراد مورد توجه قرار گرفته، مدل ژورنالی بوده که شما می توانید با اندکی خلاقیت و با به کاربرد قالب های خاص و وسایل تزیین شمعی که در فروشگاه های مجازی و حضوری است به ساخت این مدل بپردازید.

شمع آغوش

مراحل ساخت شمع

برای ساخت انواع مختلفی از شمع ها شما بایستی از یک سری مراحل و قوانین خاص پیروی کنید و اصلا مهم نیست که این شمع ژورنالی است یا وارمر یا حتی استوانه ای.. این جا به صورت کاملا مختصر به انجام مراحل شمع سازی می پرازیم.

در مرحله اول قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید. در یک ظرف مخصوص اسید شمع را به روش بن ماری ذوب کنید؛

بعد از ذوب شدن اسید شمع، پارافین را به آن اضافه کنید(در صورت تمایل میتوانید رنگ و اسانس را نیز در این مرحله به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید).

مواد ذوب شده را در قالب ریخته و می گذاریم سرد شوند و بالای شمع گودی ایجاد شود؛ بعد دوباره از پارافین ذوب شده به آن اضافه می کنیم تا سطح قالب را بگیرد و می گذاریم مجددا شمع سرد شود.

بعد از این که پارافین به طور کامل خود را گرفت آن را از قالب خارج کرده و با یک میله آن را سوراخ می کنیم و فیتیله را از آن عبور می دهیم. به همین راحتی شمع شما آماده است.

سخن پایانی

همانطور که در متن بالا گفته شد، شمع ها امروزه جایگاه ویژه ای در دیزاین منازل، مناسبت ها و حتی محل کار دارند و شما می توانید با به کاربردن این کالا، یک فضای مدرن در اختیار داشته باشید که به شما احساس آرامش را منتقل کند.

شمع ها انواع مختلفی دارند که هر کدام مناسب یک فضا و مکان خاص هستند و امروزه آنقدر تنوع آن ها زیاد شده است که که برای انواع سلیقه ها مدل مناسب وجود دارد.

یکی از مدل هایی که بسیار در بین افراد طرفدار دارد، مدل ژورنالی بوده که بیشتر جنبه تزیینی دارد و شما می توانید در فروشگاه ها آن ها را در شکل ها و طرح و رنگ بسیار متنوعی ببنید.